Tuesday 22 January 2008

流浪之歌

Finally found the Theme Song for “客家之歌“.. Embedded as my background music.. =] lol.. Eh.., ppl, i noe this song abit old, not our generation de song.. The drama was 1st broadcasted at the year of 1997.. =x lol.. But the lyrics really nice and help us to picture the feeling of our ancestors who left their homelands.. =]

~流浪之歌~

告别我的故乡 告别我的家园
无奈的再次走远方
说不尽的惆怅
挥不去的忧伤
再与你执手泪眼相望

回望 来时路
不堪回首是满目的凄凉
往事 如此难忘
我和你曾共同渡过许多
温馨的时光

忘不了的高山
忘不了泥土芬芳
天涯海角伴我谱写
流浪的乐章

忘不了的月亮
忘不了的梅花香
伴我漂泊走远方

狂风摧袭静土
暴雨弥路茫茫
岐岖的旅程多艰难

认定了新方向
迎接那新希望
寻觅可以停泊的它乡

请你 为我祝福
请你温暖我疲惫的心房
在那 遥远地方
温柔的 不断地 永远鼓舞我
是你深情眼光

坚韧写在脸上
热血沸腾在胸膛
无怨无悔让我重复生命的乐章
命运掌握手上 勇者无惧风和浪
重复生命的乐章

坚韧写在脸上
热血沸腾在胸膛
无怨无悔让我重复生命的乐章
命运掌握手上 勇者无惧风和浪
重复生命的乐章

No comments: